Niks spel, knikkers!

Er heerst een bedrieglijke stilte op de lijn nu de verkiezingen en de debatten achter de rug zijn. Iedereen wacht af welke bewegingen er in Den Haag worden gemaakt. Voor velen is de CDA/VVD/PVV optie een brug of een paar bruggen te ver, ik hoor daar ook bij, al is het verleidelijk te wensen dat het wel zou gebeuren zodat de schellen van de ogen zouden kunnen vallen wat betreft de PVV. Ik ben daar niet voor, ten dele omdat ik de prijs in culturele en morele zin veel te hoog vind, maar ook omdat ik ook wat pessimistisch ben over het idee dat eenmaal in de regering de PVV de weg van de LPF zou gaan, of dat het volk nu wel zal doorkrijgen welke narigheid ervan zou komen. Hetzelfde kon je namelijk 30 jaar geleden ook over Reagan en Thatcher zeggen, en die hebben daar toch weinig last van gehad.

De hoop ligt dus, ironisch genoeg, bij het CDA. Mijn indruk van het CDA is: de macht gaat voor alles. En Verhagen is daar wel een mooie exponent van. Dus die gaan simpelweg de winst/verlies rekening maken. Nu is nog alles onduidelijk, dus niemand beweegt. Lekker stil.

Behalve die f****ng vuvuzela’s.

Geef een reactie

