Aan, uit, aan, uit… voorlopig

Okee ik durf het nu wel te typen: de eigen bijdrage is van de baan. In elk geval tot de nieuwe regering anders bedenkt. GGZ Laat Zich Horen heeft een duit in het zakje gedaan met een e-mail bombardement (>1000 mails van onze achterban) naar betrokken kamerleden. Van insiders begreep ik dat dat wel enig effect heeft gehad. Dank dus allemaal.

Ab Klink heeft een andere oplossing gevonden en, zo las ik, zei zinnige dingen over de volumegroei in de GGZ, al vergat hij de meest waarschijnlijke oorzaak daarvoor te benoemen: de introductie van (gereguleerde) marktwerking. NB altijd gereguleerde marktwerking zeggen anders roepen alle marktadepten: “Ja maar het is helemaal geen vrije markt!” Anyway, hoe komt het toch dat zoveel kamerleden pas tegen het einde van hun bewind plots hun geweten meer laten spreken? Ondanks onze tegenstand tegen Klink heb ik toch een beetje een soft spot voor hem gekregen in de laatste weken, en dit is wel een goede daad. Ik verwacht dat hij maar tijdelijk van het toneel verdwijnt. Als het CDA bekomt van zijn foute draai naar rechts, staat hij er weer, wedden? ~AR

Geef een reactie

